Wednesday, July 06, 2011

Македонија никогаш не се обврзала на промена на име!

Во врска со проблемот што Грција го има со нашето име подолго време се форсира лагата дека ние во времената спогодба сме се согласиле и обврзале на промена на име и дека од тоа нема бегање. Ова е со цел да се апатизираат и демотивираат Македонците кои се против промена на името и битката да се претстави како предвреме изгубена.

Сепак особено загрижувачки е што овие невистини денес ги пласираше никој друг туку заменик министерот за надворешни работи Зоран Петров во емисијата Пресинг на Алфа ТВ:

"Согласно времената спогодба ние сме обврзани да бараме решение различно од Република Македонија"

Ова апсолутно погрешно и доаѓајќи од устата на заманик министерот за надворешни работи е алармантно!

Никаде, ама баш никаде во времената спогодба не стои дека ние сме се согласиле да преговараме за промена на името односно сме си зеле за обврска да бараме решение за име различно од Република Македонија какошто заменик министерот вели.

Она на што сме се согласиле е да преговараме за изнаоѓање на решение за спорот што Грција го има со нашето име, а не за промена на името.

Важно е да се знае дека решение за затварање на спорот не мора да е промена на името туку прифаќање на нашето уставно име од страна на Грција и останатите земји кои не го признаваат и тоа е насоката кон која нашето МНР треба и мора да се движи.

16 comments:

Развигор said...

Би и направил најголема услуга на Македонија ако објавиш линк до автентична верзија на Привремената спогодба.

Anonymous said...

Сакам да сугерирам да се реагира до fifa.com затоа што цело време употребуваат само ФИРОМ. Јас неколку пати праќам коментари и маилови но нема никаков резултат. Ако сето тоа е поорганизирано мислам дека ќе се има успех. Секако треба и до нашата фудбалска федерација да се направи притисок. Ако не ги бива за фудбал барем со платини биле блиски.

Anonymous said...

(МИА) - Република Македонија нема проблем со Грција. Државите немаат ексклузивни права на имиња. Менување имиња не влијае врз територијалните права и обврски на државите. Проблемот со името настанал со приемот во Обединетите нации под дополнителните услови надвор од пропишаните во Повелбата на ОН, изјави за ТВ интервју на МТВ, проф. др. Игор Јанев, творец на меѓународно прифатената теорија и доктрина на дополнителните услови при приемот во ОН.
Според него, сега треба да се прави постапката за анулација на дополнителните посебни услови, надвор од член 4(1) на Повелбата.
Постапката во ОН и Меѓународниот суд за легалитет на дополнителните (нелегални) услови, надвор од Повелбата на ОН, како што вели Јанев, може да се води и без раскинување на Времената спогодба или слични постапки.
- Целата акција ја води Генералното собрание на ОН, а не формално Република Македонија. Значи, Спогодбата е нерелевантна за ваква акција, која Македонија треба да ја иницира во Генералното собрание на ОН. Никакви тужби и слични акции не се потребни, додава тој.
Одговарајќи на прашањето како настанал проблемот, Јанев истакнува дека тој настанал кога со нелегални услови за прием, надвор од член 4(1) на Повелбата, бевме примени 1993 година во ОН, а тие услови се обврска за реферирање и обврска за преговорите.
- Сега Република Македонија само треба да иницира Нацрт резолуција на Генералното Собрание на ОН со која се поставува прашање „дали се специфични услови за приемот на МК и статусот се во согласност со Повелбата на ОН (чл. 2 и чл. 4). Инаку ние можеме, во случај на потреба, да дадеме изјава во која сметаме дека делот од Времената спогодба, во врска со референцата/преговорите ги третираме како спротивни на Jus cogens и според тоа за нас се без правно дејство, појаснува тој.
Со други зборови, како што потенцира Јанев, нема правни препреки од каков било вид преку Собранието на ОН да се побара советодавното мислење од МСП за легалитет на дополнителните посебни услови, надвор од член 4(1) на Повелбата. - Единствено на тој начин можеме да го воспоставиме уставното име Република Македонија во ОН. Мислењето се бара од Генералното собрание на ОН до Суд со просто мнозинство од присутните и кои гласаат..., истакна проф. др. Игор Јанев.

Anonymous said...

vidi:
http://www.youtube.com/watch?v=qO6obL6z0M0

http://www.youtube.com/watch?v=9HE2lKuX3Oo

Anonymous said...

Specijalen sovetnik na ministerot za nadvore{ni raboti na Makedonija, Igor Janev upati pismo 2002. g. do pretsedatelot na Generalnoto sobranie na Obedinetite nacii, do Generalniot komitet na Generalnoto sobranie na OON i do generalniot sekretar, gospodin Kofi Anan, vo koe se bara kako to~ka na dneven red na slednoto Generalno sobranie da bide stavena Predlog-rezolucija so koja Generalnoto sobranie se obra}a do Me|unarodniot sud za pravda so pra{awe dali uslovite za ~lenstvo i priem koi se specifi~ni za Makedonija (referencata FYROM i obvrskata da se pregovara so druga dr`ava za sopstvenoto ime) se vo soglasnost so Povelbata na OON. Na pismoto od d-r Igor Janev e odgovoreno od strana na Generalnoto sobranie vo koe se veli deka Predlog-rezolucijata }e bide stavena kako to~ka na dneven red na slednoto Generalno sobranie. No ovaa akcija na profesorot be{e, potoa, stopirana od vladata na RM ,so Lj. Georgievski, na ~elo.

Anonymous said...

Македониум Весник: Кќорсокак во преговорите?
1) Кратко кажано, јасно е дека преговорите што ги води Метју Нимиц се влезени во ќорсокак. Прво, како што гледаме од пресудата од Хаг донесна по тужбата на РМ против Грција, ние според резолуцијата на СБ ОН 817. не РАЗГОВАРАМЕ, туку како што се вели во истата ПРЕГОВАРАМЕ за името (односно во Пресудата се користи на сите места поим ''Negotiations'' , а не ''Talks'' или сличен израз). Само правно неуки квази експерти, сеуште сметаат дека ние РАЗГОВАРАМЕ, а не ПРЕГОВАРАМЕ за името! Преговорите што ги води Метју Нимиц се влезени во ќорсокак биедјки три аспекти неможаат никогаш да се добижаат во овие односи, а тие се: 1. место на кое треба да стои Република (пред или по дополнителната одредница Горна или нпр. Северна), и овде заклучуваме дека нема да може нокогаш да се постигне компромисот; 2. Опсегот Erga Omnes е за Грција Conditio sine qua non ( условот без кои се не може), а подразбира користење на компромисното име и во односите со сите 134 (или повеке) држави што веке не признале под уставното име, потоа и со државите и организациите надвор од ОН, како и користење во сопствениот правен поредок (лични документи, пасоши итн.). Ова подразбира откажување од правото на самоопределувањето сопствен правен идентитетот ( името е правем идентитет во мегународаната правна комуникација), и правото на неинтереферирањето во строгата внатрешна јурисдикција на државата. Опсегот Erga Omnes е, како што гледаме апсолутно невозможен услов за Македонија; 3. Од фактот дека Македонија е зачленета со два нелегани услови при примеот во ОН, генерирана е и ситуацијата, според која се овозможува Грција да ја уценува Македонија и со поширок опсег на идентитетски прашања, који РМ никогаш не би можела да ги прфати, а тие се однесуваат на, покрај името, елементите на историско - културни идентитет, па и името на народот и јазикот. Од сите спомнати аспекти и на лаикот е целосно јасно дека политичкиот компрпомис и решение за името не е возможно. Во мегународното право, како опште правило, не е возможно да се преку ваков механизам на преговори, една земја која принципијелно непризнава друга земја во есенцијален елемент на субјективитетот, доближи до мегународното признавање на истата држава со таков елемент.

Anonymous said...

DA VE ISPRAVAM VO VRSKA SO NASLOVOT " Македонија никогаш не се обврзала на промена на име! - ", POGRESHNO E POSTAVENO TAKVOTO PRASHANJE: DA LI MAKEDONIJA SE OBVRZALA NA PROMENA IMETO??? VAKKVOTO PRASHANJE E BESMISLENO! DEMEK, VO REZOLUCIJATA 817 NA SBON NE STOJI OBVRSKA ZA PROMENA NA IMETO, TUKU SAMO ZA RAZGOVORITE ILI PREGOVORITE ZA IMETO! REZ.817 E DEFEKTNA, BIDEJKI SODRŽI DVA NELEGALNI USLOVI, OD KOJI EDEN E PREGOVARANJE ZA IMETO. SOGLSNOST DADENA NA VAKVITE USLOVI NEMA PRAVNO DEJSTVO, NITU RELEVANTNOST, NEZAVISNO OD SMISOL NA REZOLUCIJATA!

Anonymous said...

VREMENATA SPOGODBA ISTO TAKA SODRŽI POVIKUVANJE I SOGLASNOST NA KRŠENJE SOPSTVENITE ČLENSKI PRAVA VO ON! VAKVATA SOGLASNOST E PRAVNO NERELEVANTA, BIDEJKI SO SOGLASNOST ZA KRŠENJE SVOITE (KAKO I TUGITE ČLENSKI PRAVA) SE KRŠI PRAVEN POREDOK NA ORGANIZACIJATA NA ON, A VAKOV POREDOK IMA USTAVEN KARAKTER (POVELBATA E USTAVEN DOKUMENT NA ON), ODNOSNO SO BILATERALNI DOGOVORI I SOGALSNOST(I), PRAVEN POREDOK NA ON NE MOŽE DA SE DOVEDE VO PRAŠANJE, VKLUČUVAJKI I ČLENSKITE PRAVA GARANTIRANI SO POVELBATA NA ON! OTTAMU, PRAŠANJE: "Согласно времената спогодба ние сме обврзани да бараме решение различно од Република Македонија " E BESMISLENO I PRAVNO NERELEVANTNO!

Anonymous said...

VIDI POVEKE NA http://www.mkd.mk/makedonija/politika/igor-janev-kvazieksperti-i-defetisti-go-kochat-reshavanjeto-na-problemot-so

Anonymous said...

VIDI ZA SITE ZABLUDI POVEKE NA MAKEDONIUM-INTERVJUTO SO IGOR JANEV (http://makedonium.net/?p=1301).

Anonymous said...

Pismo do Javnosta:
Pretsedatelskite izbori vo Makedonija imaat strateški karakter za idninata na Republika Makedonija. Vo ovaa smisla se postavuva krucielno prašanje koj pretsedatelski kandidat e najsoodveten za čelnata funkcija vo državata. Zemajki predvid deka imame sistem so visok izboren cenzus, koj patem e loše ustavno rešenie vo političkiot sistem (cenzus od 20 % bi bil sosema dovolen), može da se zakluči deka e potrebno da ličnost za pretsedatel bide so visok ugled i silna, pred se, partiska podška.
So ogled na toa deka osnovnite funkciji na idniot pretsedatel ke bidat manifestirani i fokusirani glavno vo nadvorešnata politika (imeto i evro-integaciite, pred se), analizirajki gi potencijalnite kandidati, zaklučiv deka VMRO-DPMNE ima najgolemi realni šansi da so svojot kandidat ja dobie trkata za pretsedatel . So ogled na dosegashnite stavovi vo mediumite, smetam deka najseriozen kandidat za pretsedatel na Makedonija e prof. Jove Kekenovski. Vo site svoi stavovi za imeto i drugi nadvorešni prašanja, imame konzistentni stavovi koi se na linija na zaštita na vitalnite nacionalni interesi. Vo sporedba so ostanatite kandidati, toj e pravnik (prof. na praven fakultet) so soodvetno razbiranje na megunarodnoto pravo i megunarodnite odnosi, a ovaa dimenzija e osobeno bitna za vodenje na nadvorešnata politika.
Dosegashniot pretsedatel Gjorge Ivanov, imashe spored moje razbiranje dovolno vreme i šansi da napravi porešitelni čekori vo vrska so megunarodnoto prezentiranje na kršenjeto na Povelbata na ON vo vrska so imeto i da prevzeme soodvetinte merki. Slično, možeme da zaklučime i vo odnos na Srgan Kerim, koi beshe Pretsedatel na Generalnoto sobranie na ON. Vo toj period Kerim imashe možnost da pokrene inicijativa za procenka na pravniot karakter na dopolnitelnite uslovi pri priemot na Makedonija vo ON ( pred Megunarodniot sud, preku Generalnoto sobranie), no sepak nishto ne napravi. Drugite kanidadti od partiata VMRO-DPMNE, kako što gledame isto taka nemaat jasno profilirana pozicija vo odnos na imeto i megunarodnata pozicija na Makedonija.
Imajki predvid deka Jove Keknovski jasno izrazi podrška za moite pozicii vo vrska so rešavanjeto na problemot so imeto vo OON, ja koristam ovaa prilika da ja dadam mojata podrška na prof. Jove Keknovski za pretsedatel na Makedonija i go povikuvam členstvoto na VMRO da mu izrazi doverba i go izglasa za pretsedatelski kandidat.

Prof. dr. Igor Janev,
Člen na VMRO-DPMNE od 2002,
Člen na Akademskiot sovet na Sistemot na ON,
Člen na Amerikanskoto društvo za megunarodnoto pravo,
Člen na Njuroškata Akademija na naukite,
Naučen sovetnik vo Institut za politički studii vo Belgrad





Anonymous said...


Ристо Никовски: NEPISMEN!

Од претходните колумни се гледа дека Ристо Никовски не знае ниту да ги дефининра условите за прием во ООН, а камоли дополнителните услови при примеот во ООН.

Според него се што нее експлицитно напишано не се подразбира! Ако вака се земе, ние според Никовски и немаме дополнителните услови при приемот! Toj всусност покажува дека не поминал ниту предмет Вовед во право, како ни предмет Вовед во политичките науки , а пред македонските медиуми се прикажува како врвен експерт за името. Дури, дел од медиумите му и верува во ова!!

Да потсетиме. Во AJIL, Vol. 93 . no 1. јасно е покажано дека: 1. имаме 2 дополнителни услови (1.деноминацијата; 2. обврска за преговорите за името), потоа 2. дека имаме ДЕНОМИНАЦИЈАТА (анг. denomination), и 3. дека преговараме за името (а не дека, како смета Никовски РАЗГОВАРАМЕ). За жал, Никовски не ја прати науката (а и не пишива за мегународните научни, па мислам ниту за домашните научни списаниа) , ниту смета дека науката е битна во врска со проблемот со името. Имено, Никовски воопшто и не го разбира концептот на дополнителните услови за прием во ООН!

Она што посебно изнендаува е дека всушност Никовски не познава добро ниту англиски јазик и покрај тоа што беше амбасадор во В. Британија. Имено, и на било кои писмен човек од англиското говорно подрчје, и да не е правник (Никовски е пострука економист), сосема е јасно дека се рабори за ПРЕГОВОРИТЕ (NEGOTIATIONS) , а не разговори (TALKS). Со овој факт, човек би можел да се посмнева и во општата писменост на Ристо Никовски.

Понатаму, Ристо Никовски вели дека зборот преговорите се наога само во пресудата, а не во ООН документите! А било кој од ОН ке му објасни дека и пресудата е еден ООН документ!! Понатаму, тој не знае дека од дополнителните услови (ex injuria jus non oritur) произлегуваат и дополнителните обвски по приемот во ОН. Имено, обврската да се разговара за инхерентно право е по дефиниција обврската да се преговара. Во мегувреме се користи, за време на преговорите се користи ДЕНОМИНАЦИЈАТА (референцата, види AJIL, Vol. 93 . no 1, стр. 158.).

Ако досега Никовски не знаеше дека ние имаме преговорите и ДЕНОМИНАЦИЈАТА ова не зборува само за неговата нестручноста, туку и за површноста и аматерскиот пристап на Владата и Претседателот Иванов!

Мегу, другите заблуди, челните луге во РМ сметаат дека во ниту една ситуација не смее да се скртува референцата во сите наши документи во комуникацијата со ОН! Како во време на Киро Глигоров, се смета дека поинаков карактер има скратувањето референца во форма ФYРОМ,во однос на нескратената верзуја "the former Yugoslav Republic of Macedonia",,!! Со оваа наивно повторно се покажува елементарното неразбирање на мегународното право, оти и скратената и нескратена верзија претставуваат ДЕНОМИНИРАЊЕ со идентичен правен квалитет

Anonymous said...

ВЛАДА И ПРЕТСЕДАТЕЛОТ НА МАКЕДОНИЈА ВЕКЕ СТОРИЛЕ ПРЕДАВСТВО: http://derstandard.at/2000007266606/Mazedonien-Kompromiss-im-Namensstreit-mit-Griechenland-greifbar

Anonymous said...

Spored Der Standard od Viena kompromsiot za imeto e napraven od vlasta: http://derstandard.at/2000007266606/Mazedonien-Kompromiss-im-Namensstreit-mit-Griechenland-greifbar

Anonymous said...

After many years of unsuccessful mediation by UN-appointed mediator Mr. Matthew Nimetz in the name dispute between Macedonia and Greece, signs of compromise have now appeared, the reputable Austrian daily Der Standard says.

The paper explains that mediator Nimetz's latest proposal is that the country's official name should be Republic of Upper Macedonia, its language should be called Macedonian and its citizens should be designated as citizens of Upper Macedonia. The naming of the citizens still remains controversial.

The paper also says that while the Macedonian Government has so far rejected the proposal Republic of Upper Macedonia, it has been willing to accept Upper Republic of Macedonia.

According to former diplomat Igor Janev, the government is now ready for Mr. Nimetz's proposal. This would be carried out via President Gjorge Ivanov as his own initiative, Janev has told Der Standard.

According to Janev, the naming of the citizens remains a problem because Macedonia insists that they be referred to as 'Macedonians'.

Janev also says he is confident this could be accepted by Greece.

"Only with a little involvement on the part of the EU, the problem may be settled," Janev, a diplomat and expert, who lives and works in Belgrade, says.

Der Standard explains that Greece has refused to accept Macedonia's constitutional name for years because it fears that its northern neighbor may have territorial claims. It is for this reason, the paper further says, that Macedonia has been referred to as 'former Yugoslav Republic of Macedonia' for years

Anonymous said...

Igor Janev, Uvod u diplomatiju, AGM, 2015. (Vidi http://www.knjizara.com/Uvod-u-diplomatiju-Igor-Janev-146441 ).