Monday, June 27, 2011

За споменикот на Александар

За време на бранење тема по ликовна уметност, авторот на овој блог го кажа следното:

- Лизип, скулпторот на македонскиот кралски двор меѓу другите го направил и Александар III Македонски...

На што мојот професор слатко се изнасмеа.

Најпрво помислив дека сум згрешил и дека не станува збор за Лизип, а за некој друг, но за кратко време ми стана јасно дека она што го зборувам нема како да е грешка. Тамам се решив да повторам, кога професорот ме прекина:

- Не Лизип туку Филип и Олимпија го направиле Александар, а потоа и група на учени луѓе на чело со Аристотел допринеле за тој да стане она што и станал. Лизип само направил негова скулптура.

И во право беше. Александар е човекот и историската личност којашто заслужува да се слави, а не скулптурата којашто колку и да е убава е само негова бледа сенка.

Денови во Македонија се постави скулптурата на Александар. Не онаа на Лизип туку на друг автор.

На овој настан дел од народот радосно извика:

-Конечно кралот пристигна дома!

Ама тоа не е кралот, туку само негова скулптура. И затоа кога ја критикувам уметничката вредност на ова дело, јас не сум предавник затоа што не го критикувам ликот и делото на Александар туку само скулптурата на која што тој е претставен.

Па дури и самиот Александар ги критикувал делата на коишто тој бил прикажен, како на пример во случајот кога бил насликан премногу мрачен од страна на Апеле. А дали би му се допаднал неговиот споменик на плоштадот Македонија ќе пишувам некој нареден пат.

No comments: