Messerschmitt Bf-109

ВИ ГО ПРЕТСТАВУВАМЕ MESSERSCHMITT ВF - 109 - ЕДЕН ОД НАЈМОЌНИТЕ БОРБЕНИ АВИОНИ, КОЈ ГЕРМАНСКОТО ВОЕНО ВОЗДУХОПЛОВСТВОТО - LUFTWAFFE ГО КОРИСТЕШЕ ЗА ВРЕМЕ НА ВТОРАТА СВЕТСКА ВОЈНА.


Германскиот коиструктор на авиони Willy Messerschmitt, во далечната 1933 годииа, во соработка со сонародникот Hans Mauh, го започна конструирањето на борбен авион кој ќе биде целосно изработен од метал. Дотогаш се конструираа авиони изработени само од дрвени елементи, додека мал беше бројот на оние конструктори кои се решаваа да конструираат авиони целосно изработени од метал. Новиот германски борбен авион беше наречен Messerschmitt Bf-109. Својот прв лет, Bf-109 го изврши на 12 септември 1935 година и веднаш беше нарачано сериско производство за потребите на новото германско воено воздухопловство.

Своето прво воено крштевање, Messerschmitt Bf-109 го имаше во шпанската граѓанска војна, каде дејствуваше во составот иа военото воздухопловство на Франковата армија. Со помош на овој авион и уште миогу други, претежно бомбардери, добиени како помош од нацистичка Германија, Франко ги порази републиканските сили и прогласи диктатура. Републиканските воздушни сили, во чиј состав имаше доброволци - пилоти од соседните земји, се соочија со овој одличен германски ловец и беа немоќни да му се спротивстават во воздухот. Беше очигледно дека сите земји во светот заостануваат во квалитетот на своите борбени авиони зад Германија.

УБИЕЦ ВО ВОЗДУХОТ

Главната причииа што Messerschmitt Bf-109 беше наречен „убиец во воздухот“ не беа неговите скромни ловечки перформанси, туку неговото моќно оружје со кое можеа успешно да се напаѓаат и цели на земјата. Веднаш пред кабината на пилотот беа сместени два митралези Reisen Metal - Bor Sig MG -17, со 7,92 mm калибар. Тоа вооружуваље беше доволно моќно и прецизно за уништување на цели во воздухот. Но, ако згора на тоа се додадат и четирите топа Oerlikon FF, 2 од 20 mm и 2 од 30 mm калибар, сместени во неговите крила, тоа навистина беше премиогу за еден лесен ловец.

Авионот беше едномоторен и го користеше 12 - цилиндричниот мотор Daimler Benz DB - 601 со моќност од 1472 kW (2000 коњски сили). Неговата максимална брзина изнесуваше 570 km/h, 750 km/h при понирање, а крстосувачката брзина изнесуваше 338 km/h. 1835 kg тешкиот Messerschmitt можеше да се издигне до најголема височина од 11.000 метри и да прелета растојание од 1350 km. Со овие перформаиси, Messerschmitt Bf-109 не ќе можеше да го дочека ни крајот на војната, ако не поседуваше толку моќно вооружување, бидејќи на воздушните фронтови се појавуваа се побрзи и маневарски посупериорни сојузнички авиони. Со овој авион се прославија безброј германски воздушни асови, според бројот на уништени авиони, меѓу кои и најпознатиот - полковникот Галанд, кој до крајот на војната пилотираше на својот Bf-109 E „Emil“.

Интересно е да се спомене дека германскиот воен врв планираше до1941 годинада се изгради носач на авиони, наречен „Граф Цепелин“, наменет како засилување на германската морнарица во Атлантикот. Меѓу авионите наменети за овој носач беше и Messerschmitt Bf-109 K („Kurz“ - краток), од кој беа изработени 24 примероци. Меѓутоа, носачот „Граф Цепелин“ не го дочека своето воено крштевање. Неговата изградба беше постојано одложувана поради изградбата на други поважни бродови за германската морнарица, па така и Messerschmitt Вf-109 К никогаш не полета од некој носач на авиони.

ПО ВОЈНАТА

Messerschmitt Вf - 109 пепрестана да лета ни по завршувањето на Втората светска војна и поразот на германската армија. Нeговитe авиони уште долго беа користени во воздухопловствата на новоформираните држави. Некои земји, како на пример Чехословачка со авионот Сѕ - 109/199, дури и ја употребуваа неговата конструкција за изработка на тренажни и ловечки авиони за потребите на своите воздухопловства. Легендарниот Messerschmitt Вf- 109 се уште лета на небото, но како сопственост на богатiте колекционери и ги враќа сеќавањата на славните денови на неговата супериорност и непобедливост.

П. Симеонов (И.З.)

No comments: